A skoro sztuka jedzenia była tematem tegorocznej edycji Nespresso Talents – to uczestnicy mieli okazję doświadczyć na czym owa sztuka może polegać. Szefowie kuchni Michelin z całego świata walczyli z szefami Foodingu. Ambasador konkursu Nespresso Talents - Łukasz Maciejewski rozpływał się najbardziej nad zupą z żabich udek, przygotowaną przez kucharzy Michelin.

Pierwsze miejsce w konkursie Nespresso Talents:

“Subak” by Joshua Morrice – New Zealand 

Drugie I trzecie:

“Ruffo” by Marco Aurelio Celis – Mexico 

“Seed Mother” by Achyutanan Dwivedi – India

W piątek, 17 maja podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes odbędzie się finał i ceremonia rozdania nagród w konkursie Nespresso Talents. Z tej okazji marka zaprosiła do Cannes dwie polskie osobistości bardzo dobrze znane w świecie kina. Magdalena Boczarska, aktorka i wielbicielka kawy oraz Łukasz Maciejewski, krytyk filmowy i ambasador polskiej edycji konkursu, będą relacjonować wydarzenia z Filmowego Festiwalu na swoich kanałach społecznościowych. 

W obszarze wizerunkowym Nespresso jest mocno związane ze światem kina. Od 13 lat ambasadorem marki jest George Clooney. Aktor bierze udział w kampaniach reklamowych. Jest również aktywnym członkiem w Radzie Doradczej ds. Zrównoważonego Rozwoju Nespresso, odpowiedzialnej za innowacyjne rozwiązania dotyczące poprawy jakości życia farmerów, ich rodzin oraz społeczności lokalnych zajmujących się uprawą i pozyskiwaniem kawy. Ponadto marka współpracuje z wieloma festiwalami filmowymi, m.in. od 12 lat pełni rolę oficjalnego partnera Międzynarodowego Filmowego Festiwalu w Cannes – jednego z najbardziej prestiżowych festiwali filmowych na świecie. Podczas tego festiwalu odbywa się ceremonia rozdania nagród w konkursie filmowym Nespresso Talents, którego celem jest wspieranie młodych talentów. 

 

 

Konkurs Nespresso Talents powstał po to, by odkrywać młode talenty i inspirować filmowców na całym świecie do tworzenia pozytywnych zmian. Tegoroczny tytuł konkursu brzmiał „We are what we eat”, a trzyminutowy film miał być nakręcony w formacie wertykalnym (9:16). Jury konkursu Nespresso Talents to skład ekspertów w konkretnych dziedzinach: Boris Diaw – producent i reżyser filmów krótkometrażowych, Brad Leone – krytyk kulinarny i James Thompson – fotograf i ambasador Nespresso w aspekcie degustacji. 

Twórczość młodych filmowców z Polski już po raz drugi wyróżnia się na arenie międzynarodowej. W zeszłym roku do konkursu zgłoszono blisko 400 filmów z ponad 40 krajów, a film Polki Anny Zoll „Heart Therapy” zdobył drugie miejsce. W tym roku na finałowej liście znalazło się 10 najlepszych twórców z całego świata i ponownie Polka Karolina Kozioł, która na co dzień mieszka w Londynie i podbija brytyjski rynek filmowy. Finalnie jury wybierze trzy zwycięskie filmy, których twórcy otrzymają nagrodę pieniężną: 5000 Euro za pierwsze miejsce oraz po 3000 Euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów otrzymają także zaproszenie na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszeni i uhonorowani. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnych sesjach mentoringowych w Cannes. 

W związku z sukcesami polskich uczestników konkursu, marka pragnie przybliżyć Polakom galę finałową Nespresso Taletnts i Filmowy Festiwal w Cannes. Jednocześnie podkreślając swoje znaczenie w świecie filmu Nespresso zaprosiło do współpracy dwóch wysłanników, którzy bardzo spójnie łączą świat kina i kawy: Magdalenę Boczarską aktorkę i wielbicielkę kawy oraz Łukasza Maciejewskiego krytyka filmowego i ambasadora polskiej edycji konkursu. Oboje wezmą udział w ceremonii rozdania nagród w konkursie Nespresso Talents i będą też uczestniczyć w ekskluzywnej kolacji “Battle Fooding vs Michelin” w strefie Nespresso zlokalizowanej na terenie Festiwalu w Cannes.