Nie ma takiego drugiego miasta! Łódź zawsze modą stała!


Pierwsze skojarzenia związane z miastem Łódź jakie przychodzą na myśl to włókiennictwo, fabryki, moda, łódzkie tkaczki. Historia miasta jest z tym nierozerwalnie związana. Od połowy XIX wieku, kiedy powstała pierwsza zmechanizowana przędzalnia, Łódź systematycznie budowała wizerunek miasta nowoczesnego i, pomimo licznych zawirowań politycznych, stała się ważnym ośrodkiem odzieżowym, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Do Łodzi przyjeżdżali kupcy, dziennikarze i miłośnicy mody. Nie bywać w Łodzi w tamtych czasach, to tak jakby nie wiedzieć, że każdego roku Paryż przyciąga miliony ludzi szukających najnowszych trendów w modzie.

Wybór miejsca był dla organizatorów (Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie) niezwykle ważny. Jedną z misji muzeum jest zachowanie pamiątek po latach świetności miasta i nawiązanie do współczesności. Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa, Pani Aneta Dalbiak, wraz z kuratorem wystawy Tomaszem Ossolińskim, przygotowuje właśnie wystawę wybranych dzieł Jerzego Antkowiaka- nestora polskiej mody. Najbliższe plany to także wystawa kreacji Domu Mody DIOR- wernisaż wystawy „Dior i ikony paryskiej mody”. Nie można było wybrać lepszego miejsca na promocję młodych polskich projektantów.


Koncepcja wydarzenia
W pokazie biorą udział wyłącznie polskie marki z branży mody. Łączenie marek, wzajemna wymiana i współpraca to podstawowa idea projektu, dlatego w wydarzeniu biorą udział już dobrze znani projektanci oraz ci, którzy na tą rozpoznawalność dopiero pracują i debiutują w świecie mody. Szczególną uwagę organizatorzy przykładają do wsparcia promocyjnego absolwentów uczelni artystycznych.
Wydarzenie planowane jest na 500 gości. Dla wszystkich zainteresowanych pokazem organizatorzy przygotowali możliwość oglądania pokazu on-line tzw. live-streaming. To będzie jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce!


Co wyróżnia „Marka Wspiera Markę”?
Projekt „Marka Wspiera Markę” zrodził się z głębokiej wiary w ideę, iż samemu można zdziałać wiele, ale we współpracy można osiągnąć wszystko. To jedyne wydarzenie w Polsce, które łączy we współpracy tak wiele różnych marek. W idei multibrandingu zawarto myśl wzajemnej pomocy, dlatego każdy uczestnik wydarzenia daje coś od siebie, ale również otrzymuje!


Skoro jesteśmy w Łodzi nie może zabraknąć łódzkich absolwentów i projektantów związanych z miastem na stałe. Ideą wydarzenia jest jednak wspieranie wszystkich uzdolnionych projektantów bez względu na ich miejsce zamieszkania. Podczas pokazu zobaczymy siedem kolekcji, w większości zupełnie nowych, przygotowanych specjalnie na 7 kwietnia. Będą to: Klaudia Markiewicz, De La Fotta, Simona Nikołajewska, Angelika Józefczyk, Kalina Kocemba, Kamil Hala, Bartosz Pilawski i Maciej Piłat.


Anna Szubert- inicjatorka pokazu podkreśla „polscy projektanci mogą zdobyć serca i portfele gości zagranicznych, ale najpierw My obdarzmy odrobiną czułości nasze rodzime marki”.

 

#konkurs

Chcecie być na miejscu? Jasne, że chcecie. Właśnie dlatego mamy dla Was 2 podwójne wejściówki na "Marka wspiera markę".
Co musicie zrobić, aby wygrać?
Napiszcie nam o swojej ulubionej polskiej marce odzieżowej!
Najciekawsze i najbardziej kreatywne odpowiedzi nagrodzimy podwójnymi zaproszeniami na pokaz.
Powodzenia!
Macie czas do 5.04 do godziny 13:00.
Odpowiedzi wysyłajcie na: redakcja@mowianamiescie.pl w tytule wpiszcie Konkurs Moda