Festiwal, jak co roku odbywa się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika oraz Dyrektora Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie Andrzeja Seweryna. Do współpracy zaprosiliśmy Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Urząd Miasta St. Warszawy, Ambasadę Stanów Zjednoczonych i nowopowstałe American Center Warsaw.

Zgodnie ze zaktualizowanym regulaminem Festiwalu, głównym zadaniem uczestników Festiwalu będzie przygotowanie i zaprezentowanie przez młodzież przedstawienia teatralnego opartego lub zainspirowanego dziełami wybitnych amerykańskich klasyków takich jak: „Nasze miasto” Thortona Wildera, „Szklana menażeria” Tennessee’ego Williamsa, „Czarownice 
z Salem” Arthur Millera, opowiadanie „Zoo” Edwarda Albee, „Bóg” Woody’ego Allena. 

Warunkiem uczestnictwa jest zadeklarowanie wzięcia udziału do 29 lipca 2017 r. na „Karcie zgłoszenia”, a do 7 października br. przesłanie na nośniku elektronicznym nagrania zadeklarowanego wcześniej i przygotowanego spektaklu.

Główną nagrodą dla laureata/laureatów Festiwalu będą warsztaty teatralne zorganizowane w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie oraz możliwość wystawienia nagrodzonej sztuki na deskach tego Teatru. Przewidziane są również inne nagrody rzeczowe ufundowane z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz przez Ambasadę Stanów Zjednoczonych i American Center Warsaw.